cumbre
s. f.
cume
En galego cume ten xénero masculino. |
ES El sol había traspuesto la cumbre del monte; las sombras bajaban a grandes pasos por su falda; la brisa gemía entre los álamos de la fuente, y la niebla, elevándose poco a poco de la superficie del lago, comenzaba a envolver las rocas de su margen.
GL O sol traspuxera o cume do monte; as sombras baixaban a grandes alancadas pola súa aba; a airexa xemía entre os álamos da fonte, e a brétema, elevándose pouco a pouco da superficie do lago, comezaba a envolver as rochas da súa marxe.
Fonte: OJO (103)
coto
ES Francamente, creí que estaba loco; pero él prosiguió con igual vehemencia: -Usted busca la frontera; pues bien, si delante de esa cruz le pide usted al cielo que le preste ayuda, las cumbres de los montes vecinos se levantarán en una sola noche hasta las estrellas invisibles, sólo porque no encontremos la raya en toda nuestra vida.
GL De certo, crin que estaba tolo; pero el proseguiu con igual ardencia: -Vostede procura a fronteira; daquela: se diante desa cruz lle pide vostede ao ceo que lle preste axuda, os cotos dos montes veciños ergueranse nunha soa noite ata as estrelas invisíbeis, só porque non atopemos a raia en toda a nosa vida.
Fonte: CRU (21)
cota
ES V Después de trepar por espacio de una hora, asiéndose a los arbustos y malezas que crecen en las aberturas de las peñas, el príncipe consigue al fin encontrarse en la cumbre del promontorio.
GL V Despois de gabear por espacio dunha hora, asíndose aos arbustos e ao mato que medra nas físgoas das penas, o príncipe consegue, por fin, atoparse na cota do outeiro.
Fonte: CAU (279)
|